Jdi na obsah Jdi na menu
 


TRAMVAJ v Kokoníně

13. 2. 2019

tramvaj_1.gif

 

tramvaj_2.gif

 

tramvaj_3.gif

 

tramvaj_4.gif

 

nákladními tramvajemi a vlaky zde bylo několik úzkých kolejí, které se křížily s železniční kolejí.

Několik ramp, váha pro vážení tramvají s nákladem a dvoukolejná malá vozovna pro poštovní tramvaj,

sněhový pluh či tramvajovou lokomotivu. Na ploše překladiště do dneška zbylo jen několik základů sloupů

trolejového vedení a opěrná zeď váhy.

Tramvaj převážně projížděla souběžně s tělesem krajské/státní silnice Jablonec n. N. – Praha, (přes Hodkovice

– Turnov).

Z Rychnova, jednokolejnou tratí, pokračovala do Pulečného, kde před prudkým levým obloukem (s odbočkou

silnice do Pulečného) hlavní silnice a trati tramvaje byla výhybna a spediční stanice s odstavnou kolejí

- vlečkou.

Sem se sváželo z okolních mačkáren/driket (i z driket pod Kopaninou) mačkané sklo které zde počalo

svou cestu do světa.

Pokračovala lesem po levé straně silnice směrem na Kokonín; (mezi lesem po pravé straně a

Mohelkou po levé straně). Uprostřed lesa byla výhybka, dodnes patrná rozšířením silnice směrem

k Mohelce.

*

Po opuštění lesa na hranici Kokonína a Rychnova, vlevo, byla plynárna (postavena v roce 1902) u

které bylo kolejové překladiště (kolejová odbočka - vlečka), částečně zakryté střechou.