TRAMVAJ v Kokoníně
nákladními tramvajemi a vlaky zde bylo několik úzkých kolejí, které se křížily s železniční kolejí.
Několik ramp, váha pro vážení tramvají s nákladem a dvoukolejná malá vozovna pro poštovní tramvaj,
sněhový pluh či tramvajovou lokomotivu. Na ploše překladiště do dneška zbylo jen několik základů sloupů
trolejového vedení a opěrná zeď váhy.
Tramvaj převážně projížděla souběžně s tělesem krajské/státní silnice Jablonec n. N. – Praha, (přes Hodkovice
– Turnov).
Z Rychnova, jednokolejnou tratí, pokračovala do Pulečného, kde před prudkým levým obloukem (s odbočkou
silnice do Pulečného) hlavní silnice a trati tramvaje byla výhybna a spediční stanice s odstavnou kolejí
- vlečkou.
Sem se sváželo z okolních mačkáren/driket (i z driket pod Kopaninou) mačkané sklo které zde počalo
svou cestu do světa.
Pokračovala lesem po levé straně silnice směrem na Kokonín; (mezi lesem po pravé straně a
Mohelkou po levé straně). Uprostřed lesa byla výhybka, dodnes patrná rozšířením silnice směrem
k Mohelce.
*
Po opuštění lesa na hranici Kokonína a Rychnova, vlevo, byla plynárna (postavena v roce 1902) u
které bylo kolejové překladiště (kolejová odbočka - vlečka), částečně zakryté střechou.